Snel Je Libido Verhogen – 15 Voedingsmiddelen

Over onze prestaties tussen de lakens wordt veel gefantaseerd en onzin verteld. Intimiteit heeft nochtans een positief effect op zowel je relatie als op je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Het versterkt tevens de band tussen beide partners. Dat werd reeds meermaals wetenschappelijk bewezen. Een laag libido en weinig zin in intiem samenzijn vormen een bedreiging voor iedere relatie. Wat kun je zelf doen om je libido te verhogen?

Libido VerhogenVrouwen én mannen

In iedere relatie is het uiteraard niet altijd rozengeur en maneschijn. En dan is zin in intimiteit dikwijls veraf. Zowel mannen als vrouwen kunnen lijden aan een te laag libido, maar het zijn vooral vrouwen die er last van hebben. Dat is dikwijls het gevolg van hun verstoorde hormonen-huishouding, zoals tijdens hun menstruatie of in de overgang.

Oorzaken laag libido

Een laag libido kent de meest uiteenlopende oorzaken. Die hebben hoofdzakelijk te maken met zowel onze gezins- als werksituatie. Bij vrouwen liggen ook veelal lichamelijke oorzaken aan de basis van een laag libido.

Overgewicht en laag libido

Overgewicht tast je zelfvertrouwen aan en haalt je hormonenhuishouding overhoop. Maar overgewicht doet ook meer met je libido en je liefdesleven.

Mannen met overgewicht, zwaarlijvigheid en obesitas lopen een veel groter risico op fysieke problemen en libidoverlies dan diegenen met een gezond gewicht. Overgewicht veroorzaakt veel voorkomende aandoeningen zoals hoge bloeddruk, een teveel aan cholesterol, diabetes en levensbedreigende hart- en vaatziekten. En ook al deze aandoeningen komen je relatie onder de lakens zeker niet ten goede.

Ongezond buikvet

De grootste boosdoener is ongezond buikvet, een probleem van vele mannen. Uit tal van wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat buikvet vooral testosteron afbreekt. Een tekort aan dit mannelijk hormoon veroorzaakt verlies van spiermassa, voor botontkalking, slaapstoornissen, stemmingswisselingen, vermoeidheid, en depressie, en een sterke vermindering van je libido, stoornissen en daling van je intieme fantasieën. Snel, verantwoord en gezond vermageren is de enigste manier om deze problemen te beperken of definitief de wereld uit te helpen

Andere veel voorkomende oorzaken van een laag libido zijn:

Stress: Stress is immers een reactie van je lichaam om te overleven Onze kinderen, ons werk en onze geldzaken zijn evenveel bronnen van ergernis en stress. Angst, spanning en stress zorgen voor een laag libido en weinig zin. Deze negatieve spiraal kan alleen worden doorbroken met praten, praten en nog eens praten

Geneesmiddelen: Hebben een grotere invloed op je libido dan je denkt. Dat is vooral het geval bij het langdurig gebruik van antidepressiva, antihistaminica tegen allerlei allergieën, bij geneesmiddelen die je bloeddruk op peil houden en bij het gebruik van de anticonceptiepil

Testosteron: het mannelijke hormoon bepaald in hoge mate het libido van de man. Probleem hierbij is dat de dosis testosteron daalt naarmate we ouder worden

Verhoogdlibido6Gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding

Je libido verhogen hangt af van vele factoren. In de eerste plaats van zowel je lichamelijke als geestelijke gezondheid. Een gezonde, evenwichtige en gevarieerde voeding in combinatie met een voldoende mate van lichaamsbeweging is ook hier van groot belang.

Natuurlijke middelen om je libido te verhogen

Hieronder een aantal uitstekende natuurlijke middelen voor het verhogen van je libido. Je kunt deze voedingsmiddelen heel goed toepassen in vruchtensappen.

Pompoenpitten: De hoge concentratie aan omega 3- vetzuren en zink stimuleren de aanmaak van het mannelijk hormoon testosteron, terwijl zink een positief effect heeft op het libido bij vrouwen.

Gojibesjes: Verbeteren de fysieke conditie van zowel mannen als vrouwen.

Macabes: Dit superfood verhoogt de mannelijke fysieke gesteldheid. Macabessen zijn afkomstig uit Zuid- Amerika en zijn bij ons verkrijgbaar in tabletten, poeders en in tal van voedingssupplementen.

Bananen: Bevatten het enzym bromeline. Dit bestanddeel stimuleert je fysieke en mentale gezondheid. Bananen zijn ook rijk aan vitamine B dat voor extra energie zorgt.

Selder: Dit opwekkend middel bevat het geslachtshormoon androsteron.

Avocado: Dankzij zijn hoge dosis foliumzuur en vitamine D heeft avocado een positieve invloed op ons libido, zowel op dat van mannen als vrouwen.

Bijenpollen: Stimuleren de aanmaak van mannelijke zaadcellen. Bijenpollen bestaan immers grotendeels uit zaadachtige stoffen, gunstig voor de bevruchting.

Chocolade: Dopamine is een van de hoofdbestanddelen van vooral pure chocolade. Dit stofje komt vrij tijdens een organisme en doet de intimiteit tussen beide partners toenemen. Eet deze zoete lekkernij met mate. Eet dus bij voorkeur pure (zwarte) chocolade, maar met mate. Overgewicht is immers nadelig voor je libido en zin in intimiteit.

Spaanse pepers: Zijn rijk aan endorfines en andere feel-good hormonen. Pikante kruiden en specerijen doen je hart vlugger pompen, en stimuleren je zenuwstelsel.

Fruit: Is een belangrijke leverancier van onmisbare vitaminen, mineralen en antioxidanten die je jong en gezond houden. Fruit breekt je slechte LDL-cholesterol af waardoor je aders minder vlug dicht slibben en zo voor een betere doorbloeding zorgt.

Gember: Wetenschappelijk onderzoek bracht aan het licht dat gember de bloedtoevoer stimuleert. De positieve effecten op onze gezondheid heeft deze specerij uitsluitend te danken aan zijn wortel.

Zink: Werkt positief op de bloedsdoorloop. Oesters, rood vlees, eieren en in kaas, pompoenzaden, zonnebloempitten, sesamzaad, sesampasta, tarwezemelen, en para- en walnoten zijn belangrijke bronnen van dit mineraal.

Sojaproducten: Verzachten vooral de vervelende ongemakken van de overgang zoals opvliegers en stemmingswisselingen en zullen zo hun libido verhogen. Dit geldt voor alleen vrouwen, bij mannen heeft soja namelijk juist een negatief effect op het libido.

Basilicum: Zorgt voor een betere doorbloeding, bevordert de vruchtbaarheid en verhoogt je waarnemingszin.

Vijgen en dadels: Zijn rijk aan aminozuren die vooral je lichamelijke prestaties verhogen.

Deel dit opShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestEmail this to someoneBuffer this page